我越來越不健康了! ----- I am not healthy as before!

以前和朋友講話, 他們講晚上睡覺會抽筋.
Before when my friends said they will cramp at night.

我可以很拽的告訴他們, 什麼是抽筋啊? 我根本就不知道
I can proudly tell them what is cramp? I don't even know about it.

可是, 現在的我真的很不健康了.
But now, I am really not healthy.

昨天睡覺的時候, 腳竟然就抽筋了! 而且痛到在po這篇文的時候還痛!
Yesterday when I am sleeping, I have cramp. And it hurts even when I am posting this article.

自從進大學以后, 我的生活越來越不健康, 大家普遍上都遲睡,
Since I went into university, my healthy fall and fall, and ever body sleep late.

像我昨天就3點才睡, 而且還是睡不着才夠力.
Like me, I slept at 3 yesterday but can't fall asleep.

這里很多大學生都有一個迷思, 就是越遲睡越厲害.
There's a mitos among the University students here, that is sleep late is good.

到底是誰灌輸他們這樣的道理啊?
Who telling them this fact?

現在的我真的要正式保健了,
I really wanna care about my body now,

我不想那么快死, 因為我還有很多夢想沒完成.
I am not ready to die because i have many unfinished dreams,

剛剛在Plurk說我腳抽筋, 網友們回我,
Just now I plurk I have cramp, my net friends reply me,

我才知道原來是我不夠鐵.
Oh, i just know i do not have enough Iron.

看來要買多多鐵釘來補回了.:)
Seems like i have to buy many iron nail to recover my health.:)

Piano_lover

Welcome to my blog! Follow me for more adventure and appreciate life

9 comments:

  1. 钢琴姐,要好好照顾身体噢
    我要每天看你更新呢XP


    =)

    ReplyDelete
  2. 好好照顾自己的身体健康喔~
    抽筋有时候蛮难受的~
    呵呵^^

    ReplyDelete
  3. 看来是压力让你的心灵不舒服了。
    忙碌中,找些娱乐吧!^^

    ReplyDelete
  4. 就是因为酱的习惯,我们有了一个叫月光族!!
    尽量调整好自己的时间咯!

    哈哈哈~带个女人去就搜美女啦~~哈哈! XD

    ReplyDelete
  5. 那的确,现在的人越来越忽略了些健康的知识~唉!可悲!

    ReplyDelete
  6. 买了铁钉记得分一些给我,呵呵。

    ReplyDelete
  7. 越迟睡越厉害??那我昨晚整晚没睡那不是变神仙了~~耶~~~

    ReplyDelete
  8. 好好照顾自己~我偶尔也会在睡梦被抽筋弄醒的

    ReplyDelete
  9. 对咯~
    我也是很不健康的。
    更惨的是,
    我还是护士啊啊啊~
    咱们一起加油吧~

    ReplyDelete