Next journey...

"為什麼這個學期你特別的關注自己的學業啊?" 朋友玲很好奇我這個學期的奇特反應, 對學業的熱衷. 雖然這是一件好事, 但發生在我身上卻很不平凡.
"Why do you have a particular concern on your studies in this semester?" My friend Ling is very curious about my strange reaction and enthusiasm to the academic. Although this is a good thing, but it is very unusual for me.

從小, 我就不學習, 小學, 中學, 中六, 都是這樣的得過且過, 難倒連我的大學生活也要一塌糊涂嗎? 雖然都不怎樣用功就能得到, 為何我不努力而得到更多屬于我的呢?
Since childhood, I don't study much, primary, secondary and sixth form, i just using my brain to pass through these stages, is it I want to mess up with my university life? Since i got everything even though i am not paying effort, why don't i study and get a better result?

上天給我這個智慧, 不運用不是會讓他捶心肝嗎? 媽媽煲的天麻也都白費.
God give me the wisdom, if i am not using it then what the hell he wanna gives me? My mom' Gastrodia soup also wasted.

我的糊涂不是因為我不能辦, 而是因為我的惰性.
My life sucks because of my laziness.

所以努力一時, 享福一世. (催眠自己ing...)
So hard a while, enjoy a happy life. (Hypnotizing ... myself )

害怕了, 感覺到自己即將要踏入人生的另一個階段, 要開始工作了. 害怕的不是工作的難度, 而是人事上的相處. 來到大學, 才知道自己是多么的不會維持自己的人際關系.
Fear, and feel like i am stepping to another stage of life, begin to work. I do not fear of difficulty of work, but the relationship between colleague. After i studying in university, i just realized how sucks am I in managing my relationship.

雖然在別人眼中是個開心果, 但卻因心直口快經常不小心得罪別人. 不要這樣的一個自己, 都幾歲了, 還要無知嗎? 我不要又傻又天真.
I am a absolute positive people in front of people, but because of outspoken people often offended. I don't want to be like this, i already grew up, wanna keep my innocence anymore?

現階段的夢想是找個好工作, 能承擔自己也承擔家庭, 另外我還有一個夢想, 我想去西藏. 想探索那神秘的地方, 發掘那十大神秘的園地.
At this stage my dream is to find a good job, so that i can afford my family, another dream is traveling to Tibet, I would like to explore the mysterious of Tibet.

忽然很想去西藏是因為一本書<西藏禁书>, 內容是關于發生在西藏的神秘恐怖事件, 里面我得到了很多資訊, 也挑起了我的冒險心, 要看看書里的一切是否屬實.
Suddenly feel like wanted to go to Tibet because of a book "Tibet Jing Shu", the content is about the mysterious place in Tibet, which I got a lot of information, but also to provoke heart of my adventure, where everything depends on whether the book is fact or created.

而且就像我自己文章曾經提過我的尼姑命, 或許那個擁有濃厚宗教氣息, 或許對我來說是一個好歸宿.
Just like my previous article, I mentioned that I have a fate to become nun. Tibet is a place that full with religious atmosphere, maybe it is a home for me.

可是去之前, 我一定要減肥成功然后練好自己的身體, 以對付那高原空氣.
But before i go there, i must diet and train myself to defends myself.

另外, 我也想要去西伯利亚, 那邊感覺是個非常特別的地方, 很靠近中國.
Besides, I wish to go Siberia. That place gives me a strange feeling, and it is very near with China.

你們知道西伯利亚老虎嗎? 全世界最大的老虎, 体重可达三百五十公斤, 在國家動物園看見的老虎都像兔子一樣被馴養了, 看野生的老虎應該很刺激. 而西伯利亚熊則是世界最大的肉食動物, 兩個王者聚在一起, 那情景多么震撼!
Do you all know Siberian Tiger, biggest tiger in world, their weight can reached 350kg. The tigers we saw at National Zoo are already domesticated like rabbit, if seeing the wild tiger, that must be very excited. And East Siberian Brown Bear is the biggest carnivorous animals in world, when two kings meet, what will happen? It must be very shocked!

我現在現在真的好像飛去了那遙遠的國都...讓夢想因我而實現.
I am now really feeling like flying to that far far away kingdom, let the dream be realized because of me.

以后有誰要去西藏的話, 請通知我一聲.
If who want to go Tibet, please inform me.

現在讓我閉上眼睛..想想我的Next Journey.
Now, let me close my eyes and think about my Next Journey.

P.s.
對不起哦, 最近忙着考試, 根本沒能去你們的家看看, 等我忙完樂, 一定會去煩你們, 麻雀啊..我沒有忘記你喇!
Sorry, recently busy for exam, so I don't have time to visit my friends' blog, after i become free, I sure will disturb you all. sparrow, I don't forget you o!

Piano_lover

Welcome to my blog! Follow me for more adventure and appreciate life

No comments:

Post a Comment